شلوار

  • ۰
  • ۰

وزن پارچه هایی که برای لباس زنانه استفاده می شود، معمولا پایین تر از پوشاک مردانه است. به طور مثال، کتان و جین که برای مردانه استفاده می شود، از ۴۰۰ گرم به بالا است ولی در مدل زنانه ۲۵۰، ۲۸۰ و نهایتا تا ۳۰۰ گرم است.

 

هر چه گرم پارچه پایین تر باشد، نازک تر می شود. معمولا وزن شلوارهای پاییزی به ۳۰۰ تا ۳۲۰ گرم می رسد، ولی هیچ پارچه تابستانی نداریم که گرم آن از ۲۸۰ بالاتر باشد.
کشسان پارچه
اکثر پارچه هایی که برای شلوار مردانه استفاده می شود را می توان برای زنانه نیز استفاده کرد، اما تفاوتی که پارچه شلوار زنانه با مردانه دارد در کشسانی پارچه است. پارچه های زنانه نسبت به مردانه، کشسانی بیشتری دارند. علت به کارگیری پارچه های کشسان در شلوار زنانه این است که سایز اکثر خانم های ایرانی در قسمت دور باسن و گودی کمر، با سایزبندی استاندارد تفاوت دارد. اگر بخواهیم شلوار به خوبی روی کمر و باسن بنشیند، باید از پارچه های کشسان استفاده کنیم. به طور کلی اگر پارچه کمی کش داشته باشد، بسیار بهتر است.
برای افراد خیلی چاق اگر بخواهند شلواری شکیل داشته باشند، باید حتما از پارچه­ کشسان، استفاده کنند. کلا پارچه هایی که از سمت پود کمی کش داشته باشند بسیار مناسب شلوار زنانه هستند: مثل بنگال، جین طرح لی و انواع کرپ.
معمولا پارچه هایی با کشسانی زیاد، قوام کمی دارند و نازک هستند. با این پارچه ها نمی شود شلوار زنانه کمردار تولید کرد و معمولا کمر کش هستند؛ مثل شلوارهای ریون. پارچه های مناسب برای شلوار زنانه، باید کمی ریزش داشته باشد.

  • ۹۸/۱۲/۲۳
  • جاوید سلمان

شلوار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی